فناوری

آینده کشت هیدروپونیک در جهان

مشاوران کسب و کار در مجموعه Meticulous research در تازه‌ترین مطالعات و پیش بینی خود تحت عنوان «پیش بینی آینده‌ی کشت هیدروپونیک در سطح جهان تا سال 2030» به ارائه چشم‌انداز بازار کشت هیدروپونیک در سال‌های آینده پرداخته‌اند. با در نظر گرفتن نرخ رشد مرکب سالانه  (CAGR) 6/15 درصد در بازه زمانی 2030-2023 برای اقتصاد جهان، پیش بینی می‌شود گردش مالی در بازار کشت هیدروپونیک تا سال 2030 به 4/35 میلیارد دلار برسد (نهاده های مصرفی و محصولات تولیدی). رشد این بازار عمدتاً ناشی از رشد جمعیت و کاهش سطح قابل کشت، تغییر شرایط آب و هوایی و الگوهای نامنظم آب و هوایی، نیاز به افزایش بهره‌وری در کشاورزی، افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی تازه خوری در بین جمعیت شهری و افزایش تقاضا برای میوه و سبزیجات سالم و عاری از باقیمانده آفت­کش­ها و عناصر سنگین است.

علاوه بر این، با توجه به پیشرفت تکنولوژی در بخش هیدروپونیک و افزایش استفاده از سیستم های هیدروپونیک عمودی انتظار می رود فرصت‌های رشد قابل توجهی در این بازار فراهم شود . با این حال کمبود دانش و تخصص مربوط به کشت هیدروپونیک در کشورهای در حال توسعه و نیاز به سرمایه اولیه بالا از عواملی هستند که تا حدودی مانع رشد بازار هیدروپونیک می‌شوند.

کشورهایی مانند هلند و سنگاپور که زمین‌های کشاورزی محدودی در اختیار دارند و عمدتاً به واردات برای تامین نیاز غذایی خود متکی هستند، میلیاردها دلار برای ساخت مزارع هیدروپونیک صنعتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تغییرات اقلیمی باعث رشد اندازه بازار جهانی هیدروپونیک خواهد شد. تغییر مداوم تعادل انرژی کره‌ی زمین منجر به تغییراتی در شرایط آب و هوایی جهانی می‌شود. شرایط آب و هوایی کنونی تنش‌های جدیدی را برای تولیدات کشاورزی بوجود می‌آورد و از تولید پایدار محصولات کشاورزی در بسیاری از مناطق جلوگیری می‌کند. در نتیجه، تقاضا برای شیوه‌های کشاورزی جایگزین مانند کشت هیدروپونیک که در بلندمدت پایدار خواهند بود، در سراسر جهان در حال افزایش است. علاوه بر این ، مسائلی مانند فرسایش خاک ، شوری آب های زیرزمینی ناشی از استفاده از کودها و آفت کش های شیمیایی و کاهش دسترسی به منابع آب باعث افزایش تقاضای جهانی برای تولیدات کشاورزی هیدروپونیک خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا