ثبت قیمت روز محصولات کشاورزی

سامانه قیمت‌یار اگروتک همراه کشاورزان برای گرفتن بهترین تصمیم!

سامانه قیمت‌یار پلتفرم اگروتک یک دستیار اقتصادی کشاورز است که برای اولین بار این امکان را برای کشاورزان فراهم کرده تا به صورت آنلاین بتوانند قیمت روزانه محصولات کشاورزی را دریافت کنند. 

در ایران بیش از 3.5 میلیون نفر از کل جمعیت کشور از راه کشاورزی کسب درآمد دارند؛ بنابراین قیمت محصولات کشاورزی تأثیر بسیار زیادی در معیشت بخش بزرگی از جامعه خواهد داشت. اما قیمت محصولات کشاورزی چگونه مشخص می‌شود و کشاورزان از کجا می‌توانند به قیمت روز محصولات در بازارهای میوه و تره‌بار دسترسی داشته باشند؟

در ایران بخشی از محصولات کشاورزی مانند گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود. قیمت این محصولات تا حدود قابل‌قبولی مشخص است و کشاورز می‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد که چه مقدار محصول تولید کند و با چه قیمتی بفروشد تا سود موردنظر خود را دریافت کند. اما برای همه محصولات کشاورزی نمی‌توان به این صورت برنامه‌ریزی نمود. به‌عنوان‌مثال یک کشاورز ممکن است در یک مقطع زمانی محصول گوجه کشت کند و در زمان برداشت نتواند به قیمت مناسب محصول خود را به فروش برساند. حتی ممکن است مجبور شود محصول باکیفیت خود را به‌عنوان گوجه ربی با قیمت بسیار پایین‌تر به کارخانه‌ها بفروشد.

اگر دقیق‌تر شویم می‌بینیم نیاز بازار حتی در بازه‌های بسیار کوتاه نیز تغییر می‌کند. ممکن است در یک روز در میدان مرکزی یک نوع محصول کم و قیمت آن بالا باشد، اما دو یا سه روز بعد بارهای زیادی از همان محصول وارد میدان شود که منجر به کاهش قیمت آن گردد. پس اطلاع دقیق از قیمت روزانه محصولات کشاورزی برای کشاورزان بسیار مهم است. اما کشاورزان چطور می‌توانند از قیمت‌ها باخبر شوند؟؟؟

تنها با یک کلیک از طریق سامانه قیمت‌یار اگروتک از قیمت روزانه فروش محصولات کشاورزی با خبر شوید!

فروش محصولات کشاورزی توسط کشاورزان به طرق مختلف صورت می‌گیرد. مثلاً ممکن است یک کشاورز به‌صورت مداوم محصول خود را به یک حجره‌دار مشخص ارسال کند. حجره‌دار محصول کشاورز را به فروش می‌رساند و حق‌العمل خود را کسر می‌کند. همچنین هزینه باربری نیز کسر می‌شود و مابقی مبلغ را به حساب کشاورز واریز می‌کند. در این روش بسته به این که چه زمانی محصول به حجره واقع در میدان ارسال شود، ممکن است قیمت محصول متفاوت باشد.

ممکن است یک کشاورز بخواهد تصمیم‌گیری کند که آیا بهتر است محصول خود را به بازار محلی استان خود ارسال کند یا بهتر است به میدان مرکزی تهران یا اصفهان بفرستد. در این صورت باید هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل به از مقصد را نیز بررسی کند. این قیمت معمولاً مشخص است. اما قیمت محصول در بازارهای تهران، بازار اصفهان یا بازار محلی متفاوت است که این قیمت‌ها به‌صورت دقیق در دسترس نیستند.

بسیاری از کشاورزان محصول خود را سر زمین به یک واسطه می‌فروشند تا درگیر مسائل بسته‌بندی و حمل‌ونقل نشوند. دراین‌صورت قیمت فروش قطعاً بسیار متفاوت خواهد بود. حتی ممکن است قیمت محصول از نصف هم کمتر باشد؛ زیرا هزینه بسته‌بندی و ارسال محصول بسیار بالا است. به‌هرحال بسیاری از کشاورزان به‌همین‌صورت محصول خود را می‌فروشند. اما اگر بدانند درصورتی‌که خودشان محصولشان را به میدان مرکزی ارسال کنند به‌احتمال زیاد سود بیشتری برایشان خواهد داشت، ممکن است زحمت بسته‌بندی محصول را نیز خودشان قبول و آن را به میدان مرکزی ارسال ‌کنند. به همین ترتیب درصورتی‌که قیمت در تره‌بار محلی یا بازارچه مرزی مشخص باشد ممکن است در تصمیم‌گیری‌هایشان اثرگذار باشد.

باتوجه‌ به کاربران فعال پلتفرم اگروتک که عمدتأ در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند، اعلام قیمت محصولات کشاورزی با دقت بالایی مشخص می‌شود و در صورت اعلام قیمت نادرست توسط یک کاربر، قابلیت گزارش قیمت اصلاحی توسط سایر کاربران وجود دارد. سامانه قیمت‌یار اگروتک دقیق‌ترین سامانه اعلام محصولات کشاورزی در کشور است که تلاش می‌کند واقعی‌ترین قیمت ممکن به کاربران را از طریق اعتبارسنجی قیمت‌های اعلام شده در دسترس کاربران قرار دهد.

تنها کافی است با نصب اپلیکیشن اگروتک و مراجعه به بخش قیمت‌یار به صورت رایگان از قیمت روزانه فروش محصولات کشاورزی مطلع شوید.

با قیمت‌یار با آگاهی تصمیم بگیرید!

#قیمت یار
#قیمت روز محصولات کشاورزی
#اگروتک
#قیمت خرید کشاورز
#قیمت روزانه محصولات کشاورزی
#قیمت روز فروش سیب زمینی
#قیمت میوه و تره بار
#قیمت خرید از کشاورز
#قیمت روز میوه
#قیمت روز سبزی و صیفی
#تاریخچه قیمت

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
دکمه بازگشت به بالا